Изработка на лого с адаптивен дизайн
Медиите за реклама винаги са се различавали и увеличеното производство на нови технологии непрекъснато променя начина, по който аудиторията взаимодейства с тези канали. Естествено обхватът на дизайна се адаптира към аудиторията с нови решения. Един пример би бил внедряването на отзивчив дизайн с увеличеното използване на мобилни устройства. Изображенията вече не могат просто да бъдат поставени в композиция и да се очаква да останат неподвижни, защото те трябва да издържат на изрязване с различни аспекти съотношения, докато изображението се измества в рамките на адаптивна мрежа. От практическа гледна точка, общоизвестно е, че думите и формите на буквите в уебсайтовете трябва да са по-големи, отколкото на хартия, за оптимален комфорт при четене.
Индивидуалните елементи са склонни да се адаптират към различни ограничения, така че да са подходящи за медията, но изявен елемент на марката, който обикновено не е проектиран с съзнание за цифрово приложение, е логото. Уебсайтовете продължават да прилагат лога по ограничителен начин, въпреки че медията изисква по-голяма гъвкавост и стратегия.
1
Може би си мислите: „Чакай, има причина логото да не може да се промени – това е като да получиш трансплантация на лице.“
Много хора смятат логото за свещено и смятат, че промяната на логото или липсата му на всяка възможна повърхност ще навреди на марката. Със светлините на прожекторите върху култови марки като Target, Starbucks и Apple, много хора се стремят да повторят успеха си, като събират това, което могат да видят на повърхността, и един от най-простите, лесно разпознаваеми аспекти на марката е логото. Това е отправната точка на много погрешни схващания относно важността и функцията на логото. Всъщност в други публикации нашият екип е предложил прозрения за правилния начин за използване на лого и правилния начин за възприемане на вашата марка.
Ако нямате време да прегледате тези публикации, ето резюме: Логото не е марка. Марката не е лого. Логото не е повече или по-малко важно от другите търговски марки в рамките на системата за идентичност, като цвят, слогани, емблеми и т.н., и дори тези колективни фактори като система за идентичност не са марка. Не можете да „брандирате“ собствената си компания – хората определят марката въз основа на това колко ефективно компанията комуникира конкретни качества и емоции Логото трябва да са прости и ясни куки за памет. Никой не трябва да се опитва да комуникира 10-те ключови ценности на своя бизнес в едно лого.
2
Не усложнявайте излишно логото
Сега първо трябва да спомена, че добре проектираното лого вече отчита необходимостта да бъде гъвкаво. Дизайнът за голямо разнообразие от медии и измерения е съществувал преди интернет, така че гъвкавостта на логото винаги е била основен фокус в дизайна на идентичността. Днес обаче дизайнът на лого трябва да отчита адаптивния дизайн — екраните с различни размери изискват различни пропорции за оптимално изживяване, независимо дали става въпрос за изображения или шрифт. В повечето случаи лого в пълен размер на настолен монитор ще заеме твърде много място на мобилно устройство. Ами ако свиването на логото, за да се побере в по-малкото пространство, не е достатъчно? В някои случаи, когато свиете логото, може да има твърде много подробни визуални аспекти, които да бъдат разпознаваеми в по-малко пространство. Най-основното и очевидно решение е да имате просто лого, така че да е четливо и/или разпознаваемо, когато се мащабира до по-малък размер.
3
Създайте алтернативна, опростена версия
Disney адаптира и създаде едно от най-универсалните лого марки, въпреки че е проектирано десетилетия преди първият смартфон да бъде представен. Повечето от нас могат да визуализират (кратка анимация, която включва търговска марка на фирма), която се играе преди филм със замъка и пълното заглавие „Walt Disney Pictures“. В повечето маркетингови приложения, като неговия уебсайт, заглавието е намалено до „Disney“, но запазва същия отличителен ръкописен шрифт – това лого несъмнено е част от същата система за идентичност, но е по-гъвкаво в приложението си, тъй като е опростено и в двете форми и концептуално съдържание. Може да има случаи, когато една компания трябва да запази сложно лого и най-доброто решение би било да се създаде алтернативна версия за нейния адаптивен уебсайт.
4
Вашето лого не е защитно одеяло – не се страхувайте да се откажете от думата
Компании като Hubspot изпускат думата в рамките на по-тесен браузър. С името на сайта, показано в URL адреса на адресната лента, те разбират, че една проста икона е по-малко разсейваща и че потребителят може да се съсредоточи по-пълно върху съдържанието и изживяването, което е по-важно за придобиване на отдадени потребители и стимулиране на реализации. Друга полза от разбиването на логото до опростена форма е засилената ангажираност в социалните медии. Аватарите са изключително ограничени по отношение на недвижимите имоти и включването на всички елементи на вашето сложно лого няма да ви е от полза. Потребителят или няма да може да различи конкретен елемент, или няма да има време да разработи кука за визуална памет, която да свърже изживяването на марката с марката на логото. Марки като Square Up и Squarespace използват само елемента икона във всички размери на браузъра, въпреки че имат версия на лого, което включва изписана дума, а Twitter изостави напълно своята словна марка.
5
Документирайте и организирайте всички идентификационни данни за вход.
Проверете отново дали имате достъп до вашите уеб платформи, като хостинг (или контролен панел), регистратор на домейни и DNS. Ако това, за което говоря, звучи чуждо, попитайте вашия ИТ специалист за тази информация. Понякога уеб хостът ще побере всичко под един покрив, но някои уебсайтове имат отделни доставчици за своя уеб хост, регистратор и DNS. Вашата агенция трябва да може да ви каже с кого да се свържете, ако не знаете откъде да започнете, но планирате да подредите тези влизания. Други влизания за събиране и/или настройка преди стартирането на проекта: Достъп на агенцията до текущия сайт Имейл до (info@) и от (no-reply@) за настройка на SMTPCRM или други инструменти на трети страни (SalesForce, HubSpot, MailChimp)
6